Telefonul mobil nu mai e, cel puţin pentru mine, doar un telefon mobil, pentru că a împrumutat multe dintre caracteristicile unui calculator portabil. Nevoile utilizatorilor au dus la această transformare, iar eu am fost mai mult decât fericit să intru în joc. Sunt pasionat de gadgeturi, deci îmi place să am un smartphone, chiar dacă, pentru moment, trebuie să îl încarc zilnic. Sunt sigur că urmează să apară super bateria de smartphone, care va rezista cel puţin 3 zile încărcată şi care va avea un preţ de trei ori mai mare decât o baterie obişnuită. Basic marketing.

În urmă cu câteva zile am mers la BitDefender, să testez viitoarea lor soluţie de securitate pentru Android, apoi am primit aplicaţia în teste pentru acasă, iar acum public acest articol în care îmi spun părerea despre produs. Basic blogging.

Security Audit

Ca să intru în subiect, una dintre cele mai mari probleme de securitate, când vine vorba de Android, e că instalăm aplicaţii din Market, le permitem acestor aplicaţii să acceseze datele de pe telefon, fără să citim măcar ce permisiuni sunt necesare la instalare şi apoi ne trezim cu parolele schimbate (eu chiar ştiu un caz). Ştiu că aşa faci, pentru că aşa fac şi eu.
Next » Next » Next » Finish » un scenariu cu care ne-am obişnuit de pe PC.
Primul modul pe care l-am testat la Bitdefender Mobile a fost Security Audit, care face raportul aplicaţiilor instalate pe telefon şi afişează, pentru fiecare în parte, permisiunile acordate la instalare. Eu am stat aproape o oră ca să studiez lista cu aplicaţii şi chiar am dezinstalat câteva, pentru că aveau permisiuni ciudate. Checked!

Malware Scanner

E de bun-simţ să-ţi scanezi periodic telefonul, la fel cum e de bun-simţ să-ţi scanezi periodic calculatorul. Prin urmare, BitDefender Mobile Security are un modul de scanare pentru malware. O scanare se face rapid, în maxim 3-5 min. Mie nu mi-a găsit nimic dubios prin fişiere, deşi am telefonul plin cu aplicaţii şi tot felul de alte fişiere luate de pe PC, prezentări de la evenimente, mailuri etc. Checked!

One Response so far.

  1. Anonim says:

    As avea nevoie de un bitdefender pentru telefon ..

Leave a Reply