Desi Maybach nu a vandut niciodata in mod real mai mult de 300 exemplare si anul trecut nu au reusit sa vanda nici macar 150 unitati, marca de top de la Daimler primeste o a doua sansa. Insa mai trebuie sa asteptam inca 4 ani pana vom vedea un Maybach complet nou.

Noua strategie a lui Mercedes pentru Maybach se bazeaza pe platforma noii generatii Clasa S care va aparea in 2012. Modelul de top de la Mercedes va furniza ultimele tehnologii pentru a doua generatie Maybach, care nu va aparea mai repede de 2015.

Cu ocazia revitalizarii marcii Maybach, este un moment bun pentru Mercedes sa “dezghete” parteneriatul cu Aston Martin. Mercedes ar dori ca Aston Martin – specialist in constructia de masini de serie mica - sa se ocupe de productia interiorului noii generatii Maybach, iar, in schimb, Mercedes sa ofere motoare pentru Aston Martin/Lagonda si sa furnizeze platforma viitorului GL pentru noul SUV Lagonda.

Fata de prima generatie Maybach si cu ajutorul lui Aston Martin, Mercedes vrea sa diferentieze clar interioarele Clasei S si ale viitorului Maybach.

Pentru a doua generatie Maybach, Mercedes planuieste nu mai putin de cinci versiuni: 
- S57, 5,7 metri lungime
- S62, 6,2 metri lungime, limuzina cu ampatament marit, disponibila si in versiune cu 7 locuri si Landaulet.
- S55, 5,5 metri lungime, coupe cu patru usi in stilul lui Mercedes CLS.
- S53C, 5,3 metri lungime, coupe cu doua usi si patru locuri cu design inspirat de prototipul unicat Exelero, primit foarte favorabil de public.
- S53A, 5,3 metri lungime, cabrio cu doua usi pe baza lui S53C

Utilizand platforma viitorului Clasa S, noile modele Maybach vor dispune de sisteme inovatoare de asistare a conducerii, de noua suspensie adaptiva Magic Ride Control, care “vede” tipul suprafetei de rulare printr-o camera radar si adapteaza suspensia in functie de aceasta si de o tractiune integrala imbunatatita.

Propulsia va fi asigurata tot de motorul turbo V12, de 6 litri, cu trei supape pe cilindru, cuplat cu o cutie automata de noua generatie. Noutatea consta in faptul ca motorul termic va fi ajutat de un mic motor electric de 20 CP ca la S 400 Hybrid, care va contribui la reducerera consumului cu pana la 20%.  Ca si in prezent, motorul V12 va fi oferit in doua trepte de putere: de baza, cu circa 560 CP si 1000 Nm si S cu 650 CP si 1150 Nm.

Mercedes crede in a doua sansa a lui Maybach, dar optimismul celor de la Daimler se bazeaza pe cresterea pietelor din China, India, Asia, fostele republici sovietice si Orientul Mijlociu si mai putin pe piata europeana sau cea din America de Nord.

Leave a Reply