Notiunea de concept, daca e sa urmam umilul DEX, desemneaza o idee, o schita. Transpus in lumea automobilistica, conceptul defineste o masina-promotor, care are rolul de a sugera sau prezenta inovatii, in special de ordin estetic. Si, de regula, este dotata cu jante prostesti de mari. Asadar, conceptul are rolul de a-ti forma o idee despre liniile de design, dimensiuni si proportii. Cat despre motor – ar putea fi propulsat si de hamsteri care alearga intr-o roata. Dupa cum spuneam - jante mari sa fie...

Cred ca va mai amintiti de ultimul concept cu care Mercedes-Benz ne-a starnit curiozitatea, si anume inlocuitorul lui A-Class –  concept despre care ar trebui sa fii crescut in copac sa spui ca nu-ti place. Dupa cum si in stirea respectiva am mentionat, motorizarile vor varia, ca putere, intre 130 si 204 cai (exceptand AMG-ul de 320 CP). Pentru Salonul Auto de la Shanghai, unde urma a fi prezentat, lumea se astepta ca masina prezentata sa fie echipata cu motorul pe benzina, de 204 CP. Daca mizai pe asta, sa stii ca nu te-ai inselat.

Se pare insa ca, fix cu cateva momente inainte sa intre pe scena – numai bine cand lumea s-a oprit din respirat, pregatind intrarea grandioasa – motorul a refuzat sa porneasca. Neputand sa mai prelungeasca momentul (care se prefigura penibil), executivii – care pana atunci isi repetasera in gand discursurile – au fost nevoiti sa ia de fund A-Class-ul si sa-l impinga pe scena.

Oficialii spun ca viitoarea clasa A de la Mercedes-Benz va imprumuta in proportie de 85% din stilul conceptului prezentat. Noi speram ca procentul de inhibare sa fie, in schimb, redus la zero. Nu de alta, dar parca e prea frumos ca sa fie timid, nu?

Leave a Reply